Hírek
2011. December 07. 12:46, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Fizetős lehet a 44-es, 46-os és a 47-es főút

Többféle javaslat is felmerült a közelmúltban a jelenlegi honi útdíjrendszer kibővítésére.
Akad olyan elképzelés is, miszerint egyes sztrádák mellett a főutakért is fizetni kellene a jövőben. A rendszer megváltoztatásáról több tervezet készült, és kiderült: a tárca is szorgalmazza a használatarányos útdíj magyarországi bevezetését, de a legfőbb kérdések még nem dőltek el.
A november végén felvetett elképzelések egyik szelete, hogy megszüntetnék a négynapos sztrádamatricát. Fónagy János államtitkár erre reagálva nemrégiben elmondta, a minisztérium minden évben felülvizsgálja az autópályamatrica-rendszert, de még nincs döntés. A négynapos matrica szerinte ritkaság Európában, más EU-országban a legrövidebb igazolás is egy heti úthasználati jogosultságot ad, ezért is vizsgálják a változtatás lehetőségét.
Völner Pál államtitkár ugyancsak a közelmúltban jelentette be, hogy a szaktárca szorgalmazza a használatarányos útdíj honi bevezetését. Hozzátette, a részletekről háttérmunkák folynak, összhangba kell hozni a szakmai elképzeléseket, hogy az útdíjat milyen körben, díjjal, járműtípusra, ütemezésben vezessék be. A legrosszabb lehetőség, hogy járműtípustól függetlenül a főutak és a gyorsforgalmik használatáért is fizetnie kellene minden autósnak. Békés megyében ez a döntés elviekben a 44-es, 46-os és 47-es úton közlekedőket érintené. Az Autóklub jogi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér szerint jogos az autósok aggodalma.
Telekgerendás polgármestere azt mondta a Békés Megyei Hírlapnak, Telekgerendásról jelenleg a munkaképes, állással rendelkező emberek közel 80 százaléka ingázik. Békéscsabára vagy a környező településekre kénytelenek átjárni dolgozni, néhányan busszal, mások gépkocsival. A telekgerendásiak közül már most is sokan összefognak, s egy-egy autóban többen utaznak, így spórolva az üzemanyagköltségen. Az útdíj esetleges bevezetése olyan, újabb, napi kiadást jelentene, amit bizonyára sokan csak nagy nehézségek árán tudnának kigazdálkodni szerény jövedelmükből.
Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára a lapnak azt mondta, szervezetük elfogadhatónak tartja a fuvarozó szakma arányos díjfizetését az úthasználatért. A külföldi fuvarozók ugyanis az útdíj befizetésével nagymértékben hozzájárulhatnak a hazai infrastruktúra fejlesztéséhez. Szlovákiában, Csehországban fél év alatt építették ki az útdíjfizetési rendszert. Ezekben az államokban azonban ezer sebből vérző struktúrát alkottak - hangsúlyozta Dittel Gábor. Ugyanakkor kiemelte, a honi fuvarozók versenyképességét megőrzendő, az állam különféle kompenzációkkal segíthetne.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld
NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett
Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.
2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld
Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell
A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon
2025. Május 23. 07:22, péntek | Belföld
OGY - A jövő évi költségvetés megalapozásáról és az adótörvényekről is tárgyal a parlament
A jogi személyekről, a jövő évi költségvetés megalapozásáról, az adószabályokról és a nemzeti bankról szóló törvény módosításáról is tárgyal pénteki ülésén az Országgyűlés.
2025. Május 22. 06:00, csütörtök | Belföld
Háborúellenes költségvetésnek nevezte el Nagy Márton a jövő évi büdzsét
Háborúellenes költségvetésnek nevezte a 2026-os költségvetést a nemzetgazdasági miniszter a törvényjavaslat szerdai általános vitájában az Országgyűlésben.