Hírek
2013. Április 07. 05:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: mno.hu
Íme a Rimac, a horvátok elektromos szuperautója

A horvát Rimac, az autóipar egy vadonatúj szereplője a tavalyi Frankfurti Autószalonon az elektromos autók szekciójában mutatkozott be. Az eseményen magunk is jelen voltunk, de a látványos, ám látványosan gyermekcipőben is járó koncepció alig ragadta meg a figyelmünket, s minderre csak rákontráztak azok a számadatok, amik legfeljebb promóciós nagyotmondásnak voltak tekinthetők.
Az 1650 kg tömegű szuperautó lemezei alatt ugyanis négy elektromotor rejtőzik, s ezek mindegyike egy-egy kereket hajt, így téve lehetővé, hogy azok az aktuális körülményeknek megfelelő hajtóerőben részesüljenek. Erőből pedig nincs hiány, hiszen összesen 1088 tagú ménes áll rendelkezésre, miközben a kerekeket 1600 Nm (!) nyomaték nyúzza. Mindezek hallatán persze már előre kikerekednek a szemeinek, de ekkor még nem szóltunk egy szót sem arról, hogy az álló helyzetből 100 km/h-s sebességre 2,8 másodperc alatt gyorsuló, s tizenkétezres fordulaton tempóját akár 305 km/h-ig is fokozó autó hatótávolsága állítólag 600 kilométerre nyúlik.
Nem kis teljesítmény ez a semmiből előcsöppent gyártó részéről, ami ráadásul a műszaki bravúrok mellett az esztétikumra is tudott adni. A Concept_One karbonszálas anyagokból építkező szépséges sziluettjét ugyanis igazi zsenik vetették papírra, hiszen az olasz Pininfarina stúdiónál tapasztalatokat gyűjtő munkatársak kezét a belga Vilner műhely is vezette.
A szupercsapat remekműve pedig egy 88 példányos flottával hamarosan az utakat is rója, s a cég mindössze 25 esztendős vezérigazgatója, Mate Rimac a napokban arról is beszámolt, hogy az árcédulán kerek egymillió dolláros összeg szerepel majd, ám a nagyságrendileg 235 millió forintos vételár sok esetben még mindig nem ér fel azokhoz a konkurensekhez, akiket a Concept_One ellenfeleinek szemelt ki, így az elhintett számadatok realizálódásával az összeg vélhetően már csak zsebekben csörgedező aprónak lesz tekinthető.
A horvát szuperautóhoz képest a Ferrari 458 Italia is csak a szegények játékszere, hiszen a Concept_One – alias Volar-e – árán három-négy darabot is vehetnénk belőle, így az 570 lóerős, 3,4 szekundumos sprintidőre képes taljánnal készített videó nem is az összehasonlítás miatt érdekes, hanem amiatt, hogy a Rimac szkeptikus fogadtatásunk ellenére mégiscsak járóképessé vált.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld
NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett
Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.
2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld
Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell
A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon
2025. Május 23. 07:22, péntek | Belföld
OGY - A jövő évi költségvetés megalapozásáról és az adótörvényekről is tárgyal a parlament
A jogi személyekről, a jövő évi költségvetés megalapozásáról, az adószabályokról és a nemzeti bankról szóló törvény módosításáról is tárgyal pénteki ülésén az Országgyűlés.
2025. Május 22. 06:00, csütörtök | Belföld
Háborúellenes költségvetésnek nevezte el Nagy Márton a jövő évi büdzsét
Háborúellenes költségvetésnek nevezte a 2026-os költségvetést a nemzetgazdasági miniszter a törvényjavaslat szerdai általános vitájában az Országgyűlésben.