Városlista
2024. november 21, csütörtök - Olivér

Hírek

2011. Október 11. 07:25, kedd | Belföld
Forrás: OrintPress

Kevesebb a kamionos baleset az előzési tilalom bevezetése óta

Kevesebb a kamionos baleset az előzési tilalom bevezetése óta

A januárban bevezetett kamionos előzési tilalom kedvező hatásai egyértelműen kimutathatók a baleseti adatokban.

2011 első nyolc hónapjában mind a tehergépjárművek részvételével bekövetkezett, mind a tehergépjármű által okozott balesetek száma jelentős mértékben csökkent a megelőző évhez képest.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése nyomán megszületett kormánydöntés alapján 2011. január elsejétől a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsikkal és vontatókkal (ezek járműszerelvényeivel) az azonos irányban két forgalmi sávval rendelkező magyarországi autópálya- és autóútszakaszokon reggel 6 és este 22 óra között előzni tilos. A KRESZ rendelkezése a közlekedés megkönnyítését és biztonságosabbá tételét szolgálja. Bevezetésétől a Kormány azt várta, hogy a gyorsforgalmi utakon csökkennek az eljutási idők, nő a haladási sebesség az előzősávban, és mérséklődnek a baleseti kockázatok.

Tavaly január és augusztus között 125 személysérüléses baleset történt tehergépkocsi részvételével, ebből 59-et a tehergépkocsi vezetője okozott. Az idei adatok sokkal kedvezőbbek: az első nyolc hónapban 93 - 2010 azonos időszakához képest 25,6 százalékkal kevesebb - olyan személysérüléses baleset történt, amelyben tehergépkocsi is érintett volt. Ebből 49 esetben a tehergépjármű okozta a balesetet, ami az előző évi adatokhoz képest csaknem 17 százalékos csökkenést jelent.

Az eredményekben komoly szerepe volt annak is, hogy az országos rendőrfőkapitány nyáron a turisztikai idényhez kapcsolódó rendőri feladatokon túlmenően elrendelte a tehergépjárművek, autóbuszok vezetőinek vezetési- és pihenőidejére vonatkozó előírások megtartásának kiemelt számonkérését. A fokozottabb ellenőrzést a területi és helyi szervek elsősorban a késő esti és a hajnali órákra koncentrálva hajtották végre június közepe és augusztus vége között.

A tehergépjárművek az időjárási viszonyoktól függetlenül az egyik legkomolyabb baleseti veszélyforrást jelentik a közutakon. Közlekedésük kockázata meghaladja az egyéb járművekét, a kamionokhoz képest a közúti közlekedés más résztvevői lényegesen védtelenebbek. A nehéz tehergépjárművek előzési manőverei a járművek nagy tömege, az előző és előzött jármű többnyire alacsony sebességkülönbsége miatt kiemelten veszélyesek. A balesetek során nagyobb mértékben rongálódnak a járművek, így a bekövetkező személyi sérülések is jellemzően súlyosabbak.

A szaktárca az előzési tilalom forgalmi és közlekedésbiztonsági hatásait a szezonális eltérések figyelembe vétele érdekében a bevezetést követő egy teljes év letelte után részletesen elemzi majd - tudatta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az Országos Rendőr-főkapitányság.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld

Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban

Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.

2024. November 21. 07:49, csütörtök | Belföld

David Pressman bejelentette távozását

A liberális demokrácia védelmének fontosságáról tartott beszédet David Pressman budapesti amerikai nagykövet, akinek mandátuma január közepén jár le.

2024. November 20. 07:39, szerda | Belföld

Pintér Sándor: az elmúlt két évben több mint kilencven intézkedés segítette az egészségügy jobbítását

Az egészségügy jobbítását több mint kilencven intézkedés segítette az elmúlt két évben - mondta Pintér Sándor belügyminiszter a Magyar Kórházszövetség és a Medicina Fórum közös konferenciáján kedden Budapesten.

2024. November 19. 07:56, kedd | Belföld

Gyulay Zsolt: elsősorban elköteleződés, konszenzus kell az olimpiarendezéshez

Elsősorban el kellene köteleződni, társadalmi konszenzusnak kellene kialakulnia ahhoz, hogy Budapest, illetve Magyarország egyszer olimpiát rendezhessen