Városlista
2024. november 20, szerda - Jolán

Hírek

2012. Augusztus 04. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség Kép: OrientPress Hírügynökség / archívum

Nincs üzemeltetője a felújított vasútállomásoknak

Nincs üzemeltetője a felújított vasútállomásoknak

Nem talál üzemeltetőt a MÁV a Budapest-Székesfehérvár vonalon felújított állomásaihoz - értesült a hirado.hu. Igyekeztek megállapodni az önkormányzatokkal, ők azonban ha akarnák, akkor sem vállalhatnák a feladatot.

A graffitisek már összefirkálták a falakat, leülni csak a tűző napon lehet, több mosdót pedig üzemeltető híján egyáltalán nem használhatnak az utasok. Mindez a Velencei-tó melletti felújított vasútállomásokon. A Budapest és Székesfehérvár közötti vonalat uniós pénzből újítják fel, elvileg az állomásokkal már végeztek. A MÁV át is vette az épületeket, de nem talál üzemeltetőt – számolt be az m1 Híradója.

Tucatnyi falfirka található a velencefürdői vasútállomáson. Az utasok is elégedetlenek: csak itt a tűző napon tudnak leülni a padokra, a mosdót pedig egyáltalán nem használhatják.

Ugyan a mosdó zárva van, a kilincset viszont már most letörték. Öt hónapja vette át a MÁV a megálló épületét, üzemeltetőt azonban még mindig nem sikerült találnia.

'Igyekeztünk megállapodni az önkormányzatokkal, hogy üzemeltessék az állomásokat, ez sajnos nem járt sikerrel, illetve kerestünk vállalkozókat, akik az üzemeltetnék a mellékhelyiségeket, de sajnos erre sem volt jelentkező' – mondta Hackl Mónika, a MÁV Zrt. szóvivője.

Velence polgármestere szerint azonban az önkormányzat, még ha szeretné, akkor sem láthatná el ezt a feladatot.

Törvény tiltja, nem is vehet át állomást egyetlen egy önkormányzat sem, mert az a MÁV üzemterülete. És nincs olyan önkormányzat ma Magyarországon, amelyik önként átvenne olyan objektumot, aminek nincs meg a biztonsági rendszere – tette hozzá Oláhné Surányi Ágnes, Velence polgármestere.

A felújításért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ugyan tervezett kamerákat a vasútvonalra, azok azonban csak 2014-től működhetnek.

A Budapest Székesfehérvár vasútvonal felújítása 2009-ben kezdődött. A 80 százalékos uniós támogatással összesen 181 milliárd forintból készül el.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 19. 07:56, kedd | Belföld

Gyulay Zsolt: elsősorban elköteleződés, konszenzus kell az olimpiarendezéshez

Elsősorban el kellene köteleződni, társadalmi konszenzusnak kellene kialakulnia ahhoz, hogy Budapest, illetve Magyarország egyszer olimpiát rendezhessen

2024. November 19. 07:43, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: az elmúlt évtizedek legveszélyesebb két hónapja áll előttünk

Az elmúlt évtizedek legveszélyesebb két hónapja áll előttünk - közölte a külgazdasági és külügyminiszter kedden a Facebook-oldalán.

2024. November 18. 07:50, hétfő | Belföld

Átlagosan 30 százalékos béremelésben részesülnek a vízügyi terület dolgozói január 1-jével

Átlagosan 30 százalékos béremelésben részesülnek a vízügyi terület dolgozói jövő év január elsejével – mondta az energiaügyi miniszter a szaktárca közösségi oldalán közétett videójában szombaton.

2024. November 18. 07:49, hétfő | Belföld

Szijjártó Péter: a háborúpártiak végső támadást indítottak az új realitás ellen

A háborúpárti washingtoni és brüsszeli mainstream egy végső, elkeseredett támadást indított az új realitás ellen - közölte a külgazdasági és külügyminiszter hétfőn a Facebook-oldalán.